Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna to specjalistyczna pomoc dziecku i jego rodzicom w pokonywaniu zaburzeń rozwojowych, trudności w nauce
i zachowaniu się.
Celem nadrzędnym terapii pedagogicznej jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z utrudnieniami rozwojowymi.
Terapia pedagogiczna to seria specjalnie przygotowanych ćwiczeń, kładących szczególny nacisk na opanowanie umiejętności czytania i pisania.
Odziaływania terapeutyczne skupiają się na:
- na usprawnianiu zaburzonych funkcji percepcyjno – motorycznych istotnych w opanowaniu umiejętności czytania i pisania,
- rozwijaniu myślenia matematycznego,
- budowaniu pozytywnych emocji związanych z procesem uczenia się,
- aktywizowaniu wszystkich właściwości intelektualnych i osobowościowych,
- stwarzaniu okazji do odnoszenia sukcesu,
- wzmacnianiu i podnoszeniu samooceny ucznia.
Dla uczniów niepełnosprawnych przejawiających trudności w opanowaniu umiejętności czytania, pisania
i liczenia organizujemy zajęcia edukacyjno – terapeutyczne.
Zgłoszenia chętnych do udziału w wyżej wymienionych formach zajęć przyjmowane są na bieżąco przez cały rok szkolny przez pedagogów i psychologów diagnozujących dziecko w naszej Poradni, po dokładnej analizie wyników badań, ocenie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Rodzice dzieci posiadających już opinię lub orzeczenie mogą na początku każdego roku szkolnego zgłosić się do pedagogów z wnioskiem o objęcie dziecka zajęciami terapii pedagogicznej.
Liczba miejsc jest ograniczona.
Terapię pedagogiczną prowadzą: Dorota Matysiak, Izabela Lesiak, Justyna Bartha, Mariola Trześniewska.