Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna

26-800, Białobrzegi

ul. Żeromskiego 84

tel/fax 48 613 30 78

poradniap-p@tlen.pl
Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. Nasza oferta

Nasza oferta

 

OFERTA DYDAKTYCZNA
PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ
W BIAŁOBRZEGACH

 

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Białobrzegach to zespół specjalistów doskonalących się, otwartych na potrzeby innych, w sposób profesjonalny udzielających pomocy, których podstawowym zadaniem jest wspieranie jednostki we własnym rozwoju. 

Jesteśmy placówką szeroko otwartą na potrzeby środowiska, służącą pomocą dzieciom, młodzieży oraz środowiskom wychowawczym
i edukacyjnym - z
awsze podamy przyjazną dłoń...

 

Oferta zakresu działań Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Białobrzegach roku szkolnego
2023 - 2024 wobec placówek oświatowych powiatu białobrzeskiego:

Pomoc udzielana dzieciom/uczniom przez pracowników Poradni w placówkach:

- Zajęcia warsztatowe z uczniami (np. integracja zespołów klasowych, profilaktyka szeroko rozumianych uzależnień, rozwijanie kompetencji społecznych, rozwiązywanie problemów zgłaszanych przez szkołę)

- Udział w lekcjach wychowawczych w szkołach

- Zajęcia z zakresu zawodoznawstwa

- Doradztwo zawodowe dla młodzieży, w tym z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia i zatrudnienia

- Badania przesiewowe – logopedyczne

- Badania przesiewowe kompetencji matematycznych dzieci w wieku 5-7 lat

- Zajęcia bajkoterapii dla dzieci w przedszkolach i innych placówkach

- Działania wspierające w związku z następstwami Covid-19, sytuacją wojny w Ukrainie

- Miesiąc Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży oraz rodziców – warsztaty dla uczniów oraz rodziców

Pomoc udzielana nauczycielom:

- Udział w Radach Pedagogicznych szkół i przedszkoli w zakresie realizacji tematów szkoleniowych oraz udzielania informacji, porad i konsultacji – wg zapotrzebowania placówek

- Indywidualne konsultacje dla nauczycieli

- Bieżące wsparcie nauczycieli w opracowywaniu i realizacji IPET

- Udział pracowników Poradni w pracach szkolnych zespołów ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych

- Zorganizowanie sieci współpracy dla nauczycieli: logopedów, doradców zawodowych, pedagogów specjalnych, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych w przedszkolach, szkołach i innych placówkach

Pomoc udzielana rodzicom:

- Prelekcje w szkołach i przedszkolach wg oferty Poradni i potrzeb placówek

- Wsparcie rozwoju małego dziecka w placówce żłobkowej – prelekcje, porady, konsultacje  psychologiczno/logopedyczne dla rodziców

- Zajęcia warsztatowe dla rodziców po badaniach przesiewowych – logopedycznych

- Grupa wsparcia dla rodziców dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju

- Terapia rodzinna dla rodzin będących w kryzysie, rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców i opiekunów

- Wspomaganie wychowawczej funkcji rodziny poprzez porady na temat sposobów rozwiązywania problemów związanych z nauką, zachowaniem i wychowaniem

- Popularyzacja wiedzy psychologiczno-pedagogicznej poprzez przekaz informacji na tablicach ogłoszeń, pakiety informacyjne, stronę internetową Poradni

- Miesiąc Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży oraz rodziców – warsztaty dla uczniów oraz rodziców

- Interwencje w sytuacjach kryzysowych

- Dodatkowe porady/konsultacje w ramach godzin dostępności nauczycieli - art. 42 Karty Nauczyciela – wg opracowanego harmonogramu

Zajęcia dla dzieci prowadzone na terenie Poradni:

- Terapia pedagogiczna dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce, problemami dydaktycznymi, zaburzeniami w rozwoju poznawczym

- Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci ze spektrum autyzmu oraz dzieci z trudnościami w kontaktach społecznych

- Trening mindfulness dla uczniów szkoły podstawowej, mających trudności w skupieniu uwagi

- Grupa wsparcia dla młodzieży z problemami emocjonalnymi

- Terapia psychologiczna z dziećmi/młodzieżą ze stanami lękowymi, depresyjnymi

- Terapia logopedyczna dla dzieci z trudnościami w komunikacji

- Realizacja Programu „Za Życiem”

- Terapia ręki małego dziecka jako terapia wspierająca rozwój dziecka

- Interwencje w sytuacjach kryzysowych

- Dodatkowe porady/konsultacje w ramach godzin dostępności nauczycieli - art. 42 Karty Nauczyciela – wg opracowanego harmonogramu

Ponadto do stałych zadań Poradni należy diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży, wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, wydawanie adekwatnie do potrzeb dzieci i młodzieży opinii/orzeczeń. Dokładne informacje o tej formie działalności Poradni znajdują się w zakładkach Zespół Orzekający i Opiniowanie.

 

Przypominamy, że nadal na terenie Poradni działa Punkt konsultacyjny dla osób doświadczających kryzysu.

Jesteśmy otwarci na realizowanie wg naszych możliwości pomysłów/potrzeb określonych i zgłoszonych przez placówki oświatowe dyrektorowi Poradni.

 

Harmonogram dodatkowych porad/konsultacji w ramach godzin dostępności nauczycieli - art. 42 Karty Nauczyciela:

Agnieszka Duranc – Mularczyk, dyrektor/logopeda – poniedziałki 14.00-15.00

Izabela Lesiak, wicedyrektor/pedagog specjalny, surdopedagog – czwartki 16.00-17.00

Dorota Matysiak, pedagog specjalny – wtorki 12.00-13.00

Mariola Trześniewska, pedagog specjalny - wtorki 12.00-13.00

Dominika Gumińska, psycholog, tyflopedagog – środy 12.30 – 13.30

Paulina Puc, psycholog – czwartki 12.00 – 13.00

Justyna Bartha, pedagog specjalny, specjalista WWR – czwartki 16.00 – 17.00

Karolina Konopka, psycholog – piątki 11.00 – 12.00

Katarzyna Łukasik – Falkowska, psycholog – piątki 12.00 – 13.00

Agnieszka Piotrowska, logopeda – piątki 14.00 – 15.00